اهدای کپسول سایوز به موزه





























نگاهی به فراسوی آسمان

فضاپیمای روسی سایوز که سالهای گذشته یکی از توریستهای فضایی را به همراه خود به ایستگاه فضایی برده و این توریست پس از پایان سفر آن را خریداری کرده بود، به موزه پرواز سیاتل اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "چارلز سیمونی" توریست فضایی است که تا کنون دوبار به ایستگاه فضایی بین المللی سفر کرده است. وی در آخرین سفر خود به همراه کپسول سایوز که در تمامی مدت ماموریت به ایستگاه فضایی متصل بود، به زمین بازگشت و پس از آن این کپسول را با قیمتی بیش از یک میلیون دلار و کمتر از سه میلیون دلار از روسها خریداری کرد. این در حالی است که هزینه سفر آخرش به ایستگاه 35 میلیون دلار بوده است.

اکنون سیمونی این کپسول را به موزه پرواز سیاتل اهدا کرده تا این موزه آن را در گالری فضایی خود به نمایش بگذارد. برای رسیدن به این موزه، سایوز از طریق هواپیمای باری روسها به شیکاگو پرواز کرد و سپس برای دو و نیم روز به کمک یک بارکش به سمت سیاتل حمل شد.

بر اساس گزارش دیسکاوری، سیمونی امیدوار است اهدای این کپسول به موزه سیاتل بتواند الهام بخش نسل آینده اکتشافگران فضایی باشد.

سیمونی اولین فردی نیست که کپسول سایوزی که با کمک آن به زمین بازگشته است را خریداری می کند. "گرگ اولسن" دیگر توریست فضایی نیز کپسولی که به همراه آن به زمین بازگشته بود را خریداری کرد و در موزه هوا و فضای نیویورک به نمایش گذاشت:


اهدای کپسول سایوز به موزه
چارلز سیمونی در حال نگاه کردن به درون کپسول اهدایی خود به موزه سیاتل

اهدای کپسول سایوز به موزه
بخش داخلی کپسول سایوز

اهدای کپسول سایوز به موزه
سیمونی کپسولی که با قیمت چند میلیون دلار از روسیه خریداری کرده بود را به موزه پرواز سیاتل اهدا کرد

اهدای کپسول سایوز به موزه
سیمونی امیدوار است به نمایش گذاشتن این کپسول الهام بخش نسل بعدی اکتشافگران فضا باشد


نوشته شده در دو شنبه 1 اسفند 1390برچسب:,ساعت توسط احسان|


آخرين مطالب
Design By : Pars Skin