نظریه جنجال‌برانگیز یک دانشمند روسی در مورد امکان وجود حیات در یک ابرسیاه‌چاله!





























نگاهی به فراسوی آسمان

يك كيهان‌شناس روسي با وجود آگاهي از نيروي تخريب‌گر و شرايط غير قابل سكونت ابرسياه‌چاله‌ها، مدعي امكان وجود شرايط حيات براي انسان در اين محيط‌هاي سخت فضايي شده‌ است.

«وياچسلاو دوكوچائف» همچنين اظهار كرده در صورت وجود امكان حيات در اين ابرسياه‌چاله‌ها، ممكن است با تمدن بسيار پيشرفته‌اي در كهكشان تكامل پيدا كرده باشد.

ابرسياه‌چاله‌ها چنان نيروهاي گرانشي پرقدرتي هستند كه كه هر چيز در اطراف خود را از جمله نور بلعيده و آن جسم بلعيده شده ديگر مشاهده نخواهد شد.

اما اكنون «دوكوچائف» از موسسه تحقيقات اتمي آكادمي علوم روسيه اظهار كرده كه شواهد موجود به همراه تحقيقات جديد از احتمالاتي در مورد حيات در برخي سياه‌چاله‌هاي خاص خبر مي‌دهند.

درون يك سياه‌چاله باردار چرخان، مناطقي وجود دارد كه فوتون‌ها در آن مي‌توانند در مدارهاي دوره‌اي ثابت دوام بياورند. «دوكوچائف» در حقيقت كارشناس بررسي اين مدارها و مكانيك حركت آنهاست.

وي در مقاله‌اي كه در مجله arXiv منتشر شده، از اين گمان سخن گفته كه اگر مدارهاي ثابتي براي فوتون‌ها وجود داشته باشد، هيچ دليلي وجود ندارد كه در آن، مدارهاي ثابت ديگري براي اجسام بزرگتر مانند سيارات وجود نداشته باشد.

موضوع اين جاست كه اين مدارهاي ثابت، تنها زماني وجود دارند كه جسم از آستانه «افق رويداد» كه زمان و فضا در هم جريان پيدا مي‌كنند، گذر كرده باشد.

«افق رويداد» در لبه سياه‌چاله به عنوان نقطه بي‌بازگشت شناخته شده ‌است.

 

نموداري از مدار ثابت يك فوتون

 

در سوي ديگر اين افق، يك دامنه ديگر موسوم به افق كوشي وجود دارد كه زمان و فضا به حالت ثابت خود بازمي‌گردند.

به گفته اين دانشمند روسي، در اين مكان است كه امكان حيات وجود دارد. اگرچه، گونه حيات احتمالي در اين شرايط سخت و با وجود نيروهاي عظيم نوساني جزر و مدي، ممكن است ماوراي نسل انساني تكامل پيدا كرده باشد.

در مقياس «كارداشف»، حيات محتمل در اين سياه‌چاله‌ها ممكن است تمدني با رتبه‌بندي گونه سوم را در بر داشته باشد. در اين مقياس، سه گونه وجود دارد كه در آن «يك» نشانه پايين‌ترين و «سه» نشانه بالاترين است. طبق اين نمودار، انسانيت هنوز در مرحله اول و كنترل سياره خود است.

اگرچه اين يافته‌ها به نظر جالب هستند، اما احتمالا تنها در حد يك فرضيه باقي خواهند ماند، چرا كه هيچ چيز تا كنون از يك سياه‌چاله خارج نشده و هيچ چيز در مورد اسرار درون آن شناخته نشده است.


نوشته شده در چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب:,ساعت توسط احسان|


آخرين مطالب
Design By : Pars Skin