زمان جدید پرتاب نخستین فضاپیمای خصوصی به ایستگاه فضایی اعلام شد





























نگاهی به فراسوی آسمان

 
با موافقت مسؤولان ناسا و برای انجام تست‌های نرم‌افزاری نهایی و تکمیلی، پرتاب نخستین فضاپیمای خصوصی دراگون یک هفته به زمان جدید پرتاب نخستین فضاپیمای خصوصی به ایستگاه فضایی اعلام شدتأخیر افتاد.

درحالی که پیش از این 30 آوریل (یازدهم اردیبهشت) به عنوان زمان پرتاب فضاپیما اعلام شده بود، شرکت SpaceX اعلام کرد، برای انجام تست‌های نرم افزاری نهایی زمان پرتاب به هفتم می (هجدهم اردیبهشت) موکول می‌شود.

«کریستن براست» سخنگوی شرکت SpaceX‌ از موافقت ناسا و مسؤولان پایگاه کیپ کاناورال با تغییر یافتن زمان پرتاب فضاپیما خبر داد؛ این درحالیست که پیش از این نیز این پرتاب برای انجام مراحل تست‌های تکمیلی به تعویق افتاده است.

«الون ماسک» بنیانگذار و مدیرعامل این شرکت علت لغو مجدد پرتاب را انجام بررسی‌های ضروری سیستم نرم‌افزاری فضاپیمای دراگون عنوان کرد.

قرار است فضاپیمای بدون سرنشین دراگون (Dragon)‌ توسط موشک فالکون 9 از پایگاه فضایی کیپ کاناورال در فلوریدای آمریکا به فضا پرتاب شود. این فضاپیما تجهیزات و امکانات مورد نیاز شش فضانورد در ایستگاه بین‌المللی فضایی را با خود حمل خواهد کرد.

در صورت انجام موفقیت‌آمیز پرتاب نخستین فضاپیمای خصوصی در زمان تعیین شده، دراگون در مدار زمین قرار گرفته و فضانوردان ایستگاه بین‌المللی فضایی از طریق بازوهای روباتیک، فضاپیما را به ایستگاه متصل خواهند کرد.

فضاپیمای دراگون و موشک فالکون 9 در یک پرواز آزمایشی در دسامبر 2010 گردش مداری در اطراف زمین انجام دادند.

شرکت SpaceX‌ قصد دارد در آینده از فضاپیمای دراگون به عنوان یک تاکسی فضایی برای انتقال مردم به مدار زمین استفاده کند.


نوشته شده در پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت توسط احسان|


آخرين مطالب
Design By : Pars Skin