پرتاب ماهواره جديد به فضا





























نگاهی به فراسوی آسمان

جام جم آنلاين: سرتيپ احمد وحيد دستجردي جانشين وزير دفاع گفت: تا سال 1390 ماهواره سنجشي جديدي در مدار 300 کيلومتري فضا قرار مي‌گيرد.

 

به گزارش مهر در قم ، جانشين وزير دفاع شامگاه سه‌شنبه در ديدار با آيت‌الله نوري همداني اظهار داشت: ما امسال برنامه‌اي براي توسعه موشک نداريم اما توسعه سيستم هاي فضايي مورد توجه خواهد بود.

وي افزود: همان طوري که در سال 87 ماهواره اميد در مدار قرار گرفته است ، در نظر داريم تا سال 1390 ماهواره سنجشي را در ارتفاع مناسب در مدار 300 کيلومتري قرار دهيم.

جانشين وزير دفاع با بيان اينکه وزارت دفاع در بخش هاي تحقيقاتي و دانشي و فناوري پروژه ‌هاي جديدي در دست تهيه دارد ، تصريح کرد: روز به روز برنامه‌ها و پروژه‌هاي جديدي در اين بخش تعريف مي‌شود که نمونه‌اي از اين دستاوردها در رژه نيروهاي مسلح در روز ارتش نمايش داده شد.

مردم نگران نباشند

وي به برخي پيشرفت‌هاي جمهوري اسلامي در حوزه‌هاي فضا ، هوافضا ، دريايي و زميني اشاره کرد و يادآور شد: مردم ما نگران هيچ تهديدي نباشند چراکه ما پيشرفت‌ها و توانمندي‌هاي خوبي در عرصه دفاعي و بازدارندگي داريم و توانايي مقابله با هر تهديدي در هر مکاني را در کمترين زمان ممکن داريم.

وحيد دستجردي اضافه کرد: اگر تهديدي در حوزه هوايي احساس شود ما در بخش پدافند هوايي تجهيزات کافي براي دفاع و مقابله را داريم و مي‌توانيم پرنده‌هاي باسرنشين يا بي‌سرنشين دشمنان را مورد هدف قرار دهيم.

جانشين وزير دفاع گفت: تجهيزات ما دفاعي است و تلاش ما اين است که در وهله اول از خودمان دفاع کنيم و اجازه هيچگونه تجاوزي را به دشمنان ندهيم.

تهديدات را جدي نمي‌گيريم

وي خاطرنشان کرد: ما تهديدات دشمنان را جدي نمي‌گيريم و اين تهديدات را به عنوان يک جنگ رواني تلقي مي‌کنيم.وزارت دفاع در بخش صنايع دفاعي برنامه‌هاي خوبي دارد، به خصوص در سال اول برنامه پنجم توسعه پروژه‌هاي جديدي تهيه مي‌شود و به ثمر مي‌نشيند که با توسعه تجهيزات نظامي در بخش نيروهاي مسلح، قدرت و عظمت جمهوري اسلامي به عنوان يک قدرت بين‌المللي در منطقه خاورميانه همگان را خيره خواهد کرد.

وحيد دستجردي اضافه کرد: امروز نظام با پشتوانه نيروهاي مسلح در مسير پيشرفت و توسعه گام بر مي‌دارد، به گونه‌اي که خود دشمنان اذعان دارند که ايران کشوري نيست که به راحتي تهديدپذير باشد.

وي با اشاره به تهديدات اخير کشورهاي غربي عليه جمهوري اسلامي ايران ، گفت: ما اطمينان داريم که نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي آمادگي مقابله با هرگونه تهديد دشمنان را دارد و هراسي به خودمان راه نمي‌دهيم.

جانشين وزير دفاع اظهار داشت: امروز دشمنان جسارت ندارند که از راه زميني يا هوايي کشور ما را مورد تهاجم قرار دهند، مگر از راه دور که در اين زمينه نيز تدابير لازم انديشيده شده است.



نوشته شده در سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:,ساعت توسط احسان|


آخرين مطالب
Design By : Pars Skin