یک سیاهچاله برای خراب کردن روزتان کافی نخواهد بود!





























نگاهی به فراسوی آسمان


شاید برخورد زمین با یک سیاهچاله در نگاه اول یک سناریوی آخرالزمانی تمام و کمال به نظر برسد. اما طبق نظر گروهی از محققان که برای پیش بینی نتیجه ی چنین اتفاقی از مدل های کامپیوتری بهره جسته اند برخورد یک سیاهچاله ی کهن کوچک که کوتاه مدتی پس از بیگ بنگ به وجود آمده است احتمالا تاثیر زیادی بر روی زمین نخواهد گذاشت! چنانچه چنین سیاهچاله هایی وجود داشته باشند، احتمالا آنها بخشی از ماده ی تاریک کهکشان ها را تشکیل خواهند داد. این نوع خاص از سیاهچاله ها بسیار متفاوت تر از سیاهچاله هایی که اکنون می شناسیم هستند، آنها جرمی در حد یک سیارک داشته ولی اندازه ی آنها تنها در حد هسته ی اتم است!

بر طبق

مقاله ای که محققان این پروژه به زودی در ژورنال اخترفیزیک

منتشر خواهند کرد، این سیاه چاله های فرضی در کمتر از یک دقیقه به سرعت از درون زمین رد می شوند و به سختی باعث لرزش پوسته ی زمین در حد ایجاد زمین لرزه ای خفیف خواهند شد. سیاهچاله های کهن بزرگتر ممکن است لرزش های بزرگتری ایجاد کنند اما احتمالا فراوانی آنها بسیار کمتر خواهد بود.

البته منتظر چنین برخوردهایی نباشید! حتی برخورد با کوچکترین و متداول ترین سیاهچاله های کهن نباید بیش از یک مورد در طی چند میلیون سال اتفاق بیفتد. و این خبر خوبی برای همه است؛ البته به غیر از آنهایی که مشتاقند بدانند که آیا چنین اجرامی عجیب و غریبی به طور کلی وجود دارند یا نه!

 


منبع: وبسایت نشریه ساینس


نوشته شده در سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:,ساعت توسط احسان|


آخرين مطالب
Design By : Pars Skin