شكايت جنجالي ناسا عليه يكي از مسافران قديمي ماه!





























نگاهی به فراسوی آسمان

خلبان آپولو 14 به اتهام فروش دوربين‌ فضاپيما محاكمه مي‌شود

ناسا در اقدامي جنجال برانگيز عليه يكي از شش فضانورد پروژه ماه‌نوردي خود به اتهام فروش يكي از دوربين‌هاي فضاپييماي آپولو 14 شكايت كرده است.

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ادگار ميچل، فضانورد ناسا كه در پروژه ماه‌نوردي ناسا به عنوان ششمين انسان بر روي ماه قدم گذاشته، اظهار كرده كه ناسا به فضانوردان اجازه داده بود تا برخي از يادگاري‌هاي ماموريت‌ها را براي خود نگه دارند.

ميچل كه خلباني فضاپيماي آپولو 14 را در سفر به ماه در سال 1971بر عهده داشت، براي 9 ساعت بر روي سطح ماه در منطقه ارتفاعات فرا مائورو، كار كرده و سپس در راه بازگشت به خانه، يكي از دوربين‌هاي روي اين كاوشگر ماه را به يادگار برداشته بود.

پس از انتقال ميچل و آلن شفرد بين واحد فرماندهي و سطح ماه، اين كاوشگر با سطح ماه برخورد كرد.

قرار بود ناسا فيلم ضبط شده توسط اين كاوشگر را به زمين بازگردانده و دوربين را بر روي آن باقي بگذارد كه در اين صورت دوربين نيز نابود مي‌شد؛ اما ناسا در ماه ژوئن دادخواستي را ترتيب داد كه در آن از ميچل خواسته شده بود تا دوربين را به اين سازمان بازگرداند.

ميچل براي رد اين دعوي تلاش كرد، اما يك قاضي در فلوريدا اخيرا اعلام كرده كه دادگاهي به اين منظور در اواخر سال 2012 ترتيب داده خواهد شد.

به نقل از ایسنا



نوشته شده در پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:,ساعت توسط احسان|


آخرين مطالب
Design By : Pars Skin