آزمایش فضاپیماهای آینده برای‌ فرودهای آبی





























نگاهی به فراسوی آسمان

درحالی‌که ناسا پرونده پروازهای شاتل را می‌بندد، برنامه تازه‌‌‌ای را برای کاوش‌های فضایی آغاز می‌کند. در ماه گذشته، نسل جدیدی از وسایل نقیله در مرکز پژوهشی لانگلی (LRC) مورد آزمایش‌ قرار گرفت. در این میان، اتاقک چندمنظوره اوریون (MPCV) که سرنشینان را حمل می‌کند فرودهای آبی را در "حوضچه‌ برخورد  آبی" تجربه کرد تا میزان استحکام و امنیت آن در سفرهای فضایی ارزیابی شود. این حوضچه‌ جدید که 35متر طول و 27متر عرض دارد در مرکزی تحقیقاتی در ویرجینا قرار دارد؛ همان‌جایی که فضانوردان آپولو برای پیاده‌روی بر سطح ماه تمرین می‌کردند.

7-nightsky.ws.jpg

مهندسان در این مکان، نمونه‌ای از یک اتاقک خدمه به وزن یک تن را از ارتفاعی معین به درون حوضچه انداختند. موردی که آزمایش شد از نظر اندازه و شکل به MPCV شباهت داشت، اما مقاوم‌تر بود تا بتواند فرودهای پی‌در‌پی را در آب بدون آسیب‌دیدگی تحمل کند. هر یک از فرودها با سرعتی متفاوت آزمایش می‌شدند تا بیانگر شرایط احتمالی اتاقک هنگام ورود به محیط‌های آبی باشند.

سه آزمایش نهایی که چند هفته پیش طبق برنامه انجام شد، موفقیت فضاپیمای جدید را در فرودهای آبی تایید کرد. این مجموعه از آزمایش‌ها در مهرماه امسال به‌‌صورتی جدی‌تر از سرگرفته می‌شوند تا شرایط MPCV اصلی را بهتر بازسازی کنند. برای دیدن تصاویری از چگونگی انجام این آزمایش‌ها می‌توانید به آدرس زیر مراجعه کنید: 

www.nasa.gov/centers/langley/exploration/hib.html


نوشته شده در پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:,ساعت توسط احسان|


آخرين مطالب
Design By : Pars Skin