سفر بین ستاره‌ای تا یک قرن آینده!





























نگاهی به فراسوی آسمان

درحالیکه با پرتاب نخستین فضاپیمای باری خصوصی به فضا، سفرها و اکتشافات فضایی وارد عصر جدیدی شده است، محققان از برنامه بلند مدتی برای امکان سفر به خارج از منظومه شمسی تا یک قرن آینده خبر می‌دهند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، موسسه تحقیقات پیشرفته دفاعی آمریکا (DARPA) پروژه ای تحت عنوان برنامه سفر بین ستاره ای(100Year Starship) در دستور کار داشته و قصد دارد با حمایت از سازمان های مختلف، امکان سفر به خارج از منظومه شمسی و ستارگان دور دست را تا سال 2112 میلادی فراهم کند.

بخشی از برنامه موسسه DARPA حمایت مالی از سازمان‌هایی است که به توسعه تکنیکی، فرهنگی، اقتصادی مأموریت سرنشین‌دار به خارج از منظومه شمسی کمک می‌کنند.

بنیاد «دروتی جمیسون» به دلیل تشکیل کارگروهی بین‌المللی متشکل از متخصصان سراسر دنیا برای بررسی سفر بین ستاره‌‌ای تا یک قرن آینده (100YSS)، بودجه‌ای بالغ بر 500 هزار دلار از این مؤسسه دریافت کرده است.

هدایت این پروژه بر عهده «مائه کارول جمیسون» نخستین فضانورد زن جهان است که در سال 1992 میلادی به فضا سفر کرد.

در نخستین گام بنیاد «دروتی جمیسون» از تاریخ 13 تا 16 سپتامبر (23 تا 26 شهریور) سمپوزیومی در هوستون آمریکا برگزار می‌کند و مهندسان، دانشمندان و علاقه‌مندان از سراسر جهان می‌توانند پژوهش‌های خود را حوزه سفر بین ستاره‌ای ارسال کنند.

منبع:ایسنا


نوشته شده در پنج شنبه 18 خرداد 1391برچسب:,ساعت توسط احسان|


آخرين مطالب
Design By : Pars Skin