آشپزترین فیزیکدان جهان تهیه کرد: روایت تصویری از سقوط یک قطره در ماهی‌تابه!





























نگاهی به فراسوی آسمان

 
  یک آشپز فیزیکدان در یک ویدئوی جالب به نمایش «آنچه در زمان انداختن نیتروژن مایع در یک ماهی‌تابه روغن داغ روی می‌دهد» پرداخته و دلیل تبدیل آب به توپ‌های کوچک در زمان افتادن بر روی یک سطح داغ را توضیح می‌دهد.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این پدیده ناشی از اثر لایدن‌فراست است که در هنگام مواجهه مایعات با یک سطح جامد داغ‌تر از نقطه جوش آنها یک لایه بخار عایق ایجاد می کنند و لذا نیتروژن مایع یا آب تا زمانی که بخار شود بر روی سطح پرواز می‌کند .

این فیلم در زمان تصویربرداری از تصاویری برای مجموعه دنباله‌دار کتابهای آشپزی «میرولد» به ثبت رسیده و از یک دوربین 3000 فریم در ثانیه برای توضیح این پدیده استفاده کرده است.

نویسنده این مجموعه نه یک آشپز معمولی، که یک دانشجوی فیزیک کوانتوم استفن هاوکینگ بوده که همچنین مامور ارشد فناوری مایکروسافت است.

ناتان میرولد به عنوان یک مخترع مادام العمر تاکنون 500 اختراع را به نام خود ثبت کرده است. تکمیل اثر بزرگ چند جلدی وی با یک تیم 30 نفری سه سال به طول انجامیده است.

کتاب میرولد که از بحث‌های سایتهایی مانند eGullet الهام گرفته، مدعی است که بسیاری از پیش فرضها در مورد امنیت غذا به طور ساده‌ای اشتباه هستند و اینکه سرآشپزها در این فرآیند غذاها را خراب می‌کنند.

وی کتاب خود را پوشش‌دهنده میکروبیولوژی و امنیت غذایی می‌داند.

میرولد علاوه بر همکاری طولانی‌مدت خود با مایکروسافت و همچنین به عنوان یک مخترع مستقل در تکمیل رایانه مکانیکی چارلز بابیج همکاری کرده که اکنون در موزه علم لندن به نمایش در آمده است.

وی همچنین قهرمانی رقابت جهانی باربیکیو را از آن خود کرده است.

 


نوشته شده در سه شنبه 10 مرداد 1391برچسب:,ساعت توسط احسان|


آخرين مطالب
Design By : Pars Skin