آزمایش موفقیت‌آمیز موتور جدید موشک چین





























نگاهی به فراسوی آسمان

 
موتور جدید سوخت اکسیژن مایع و نفت سفید برای نسل جدید موشک «لانگ مارچ-5» با موفقیت در شمال غرب چین مورد آزمایش قرار گرفت.
به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، برنامه بلند مدت چین در حوزه فضایی شامل سفر و فرود بر سطح ماه به وسیله فضاپیمای Change-3، احداث ایستگاه دائم فضایی تا سال 2020 میلادی و میزبانی ماهواره های مختلف برای طراحی سیستم اختصاصی موقعیت یاب جهانی (GPS) به منظور کاهش وابستگی به سیستم GPS آمریکا اعلام شده است.
از سال گذشته چین برنامه ای برای پرتاب 100 موشک و 100 ماهواره تا سال 2015 میلادی را آغاز کرده است و تنها در سال گذشته 20 مأموریت پرتاب با موفقیت انجام شده است.
این کشور پس از پرتاب موفقیت آمیز فضاپیمای «شنژو-9» و مراحل اتصال به ماژول آزمایشگاه فضایی در ماه ژوئن، قصد دارد برنامه فضایی خود را با شتاب بیشتری پیگیری کند.
موتور جدید 120 تنی سوخت اکسیژن مایع (LOX) و نفت سفید با سرعت 20 هزار دور در دقیقه و در دمای سه هزار درجه سانتیگراد به مدت 200 ثانیه مورد آزمایش قرار گرفت. این موتور بسیار پر قدرت تر از موتورهای 75 تنی موشک «لانگ مارچ-2F» است که فضاپیمای «شنژو 9» را به فضا منتقل کرد.
محققان امیدوارند تا سال 2014 میلادی از نسل جدید موشک «لانگ مارچ-5» با موتور جدید در مأموریت های فضایی استفاده کنند.



نوشته شده در چهار شنبه 11 مرداد 1391برچسب:,ساعت توسط احسان|


آخرين مطالب
Design By : Pars Skin